top of page

Enerģijas vadība. Kā iegūt kvalitatīvu enerģiju un neizšķērdēt to lieki

Ja laiks mums ir katram dots tieši 24 stundas dienā, enerģijas resurss nav tik ierobežots. Tas atkarīgs no ļoti dažādiem aspektiem, lielu daļu no kuriem, mēs varam ietekmēt paši. Piemēram, cik esam izgulējušies, kā protam parūpēties par savām ķermeņa vajadzībām, kā – arī atpūsties un spēt pielāgot dažādas aktivitātes atbilstoši savam iekšējam pulkstenim un enerģijas līmenim.


Šeit esam sagatavojuši dažus ieteikumi, kurus ņemt vērā, lai gudrāk vadītu savus enerģijas resursus.

1 Atrodi savus enerģijas “zagļus” – no kā es varu atteikties?

Piemēram, traucējoši telefona paziņojumi, nepārtraukta e-pasta pārbaudīšana vai pārmērīga ziņu portālu patērēšana.


2 Piedomā pie sava uztura – ko un kad ēst?

Piemēram, saldas, “ātro” ogļhidrātu pārbagātas brokastis liks mums izjust strauju enerģijas līmeņa samazināšanos.


3 Paņem mazas pauzītes – lai saglabātu enerģiju visas dienas laikā

Līdzīgi kā miega ritmi, arī mūsu nomoda laika ķermenis darbojas cikliski. Mēs nevaram visu laiku būt produktīvi, tādēļ dienas laikā vēlams ieplānot nelielas, apzinātas pauzes.


4 Izveido savu rituālu pirms gulētiešanas – kvalitatīvākam miegam

Visi zinām, cik būtisks ir miegs! Taču, cik ātri Tu spēj iemigt un cik kvalitatīvs ir Tavs miegs? Piedomā pie vakara apgaismojuma, nomierinošām aktivitātēm, ekrānu laika mazināšanas


5 Ieplāno savu “zelta stundu” - kad fokusējies uz netraucētu darbu

Traucēkļi, “multi taskings” un nemitīga uzmanības pārslēgšana mūs nogurdina un samazina produktivitāti. Tādēļ dienā ieplāno vismaz stundu fokusētam darbam, vēlams laikā, kad Tev ir augsts enerģijas līmenis.


6 Izkusties – fiziskās aktivitātes var iedot enerģiju un svaigu fokusu

Bez daudziem ieguvumiem ķermeņa veselībai, kustības palīdz kognitīvajiem procesiem un radošajai domāšanai. Ideāli, ja vari iziet svaigā gaisā – ārpus telpām.


7 Piedomā pie kofeīna patēriņa un alternatīvām kvalitatīvai enerģijai

Bieži vien kafijas krūze vai šokolāde kalpo kā palīgs ātras enerģijas iegūšanai. Taču labāk šīs lietas atstāt baudīšanai – un meklēt, kā ar dzīvesveida izmaiņām un plānošanu vari iegūt vairāk enerģiju un gudrāk to izmantot.


8 Iemācies labāk vadīt stresu – tas paņem daudz resursu

Hronisks stress ir kaitīgs ikvienai ķermeņa sistēmai, tādēļ, ja ar to saskaries – meklē veidus, kā vari labāk “sadraudzēties” ar ikdienas izaicinājumiem. Derēs gan elpošanas tehnikas, apzinātība, gan – terapeita palīdzība.


Kā Vesels Birojs var palīdzēt?


Trīs nodarbības, kas palīdzēs labāk izzināt, kur gūt kvalitatīvu enerģiju, un kā to neizšķērdēt. Zināšanas, metodes un iedvesmas deva sajusties labāk un enerģiskāk.


Enerģijai un produktīvitātei: nodarbība ar fizioterapeitu

Klātienes vai attālināta nodarbība ar fizioterapeitiem Ilzi Markovu vai Kristapu Blitsonu (ilgums: 1-1,5 h).


Kā iegūt kvalitatīvu enerģiju: nodarbība ar uztura speciālisti

Klātienes vai attālināta nodarbība ar uztura zinātnieci un uztura speciālisti Gitu Ignaci (ilgums: 1-1,5 h).


Stresa pārvaldība un perfekcionisms: kā neizšķērdēt enerģiju

Klātienes vai attālināta nodarbība ar psiholoģijas doktoranti, geštaltterapeiti Elīnu Zelčāni. (ilgums: 1,5 - 3 h).


Uzzini vairāk:


📞 26777167 (Laima Buša)

Comments


bottom of page